2012. február 9., csütörtök

MLM tanulmány

  Aki még nem kapott levelet, nagyjából azzal a szöveggel:
"Szeretne ön biztos, passzív jövedelemhez jutni? Csatlakozzon hozzánk semmi se lehetetlen!",
az előbb-utóbb biztosan találkozni fog egy ilyen csábító és homályos e-maillel. Szinte 99%, hogy ügynöki  hálózatba próbálnak minket beszervezni.
 A MLM- Multi Level Marketing, - közvetlen értékesítés.Lényege, hogy az értékesítési hálózaton keresztül folyik a termékeladás. Kimarad a nagy és kiskereskedelem, a gyártóktól rögtön a vásárlókhoz jut a termék az ügynökökön keresztül.
 A Google Keresési Trendek eredményeit nézve láthatjuk, hogy sokan keresnek mind az otthoni munka, mind az mlm szóra, szinte fej fej mellett haladnak, csökkenés csak decemberben volt.Ilyen érdeklődés mellett, sokan csapdába eshetnek, az egyszerűnek látszó munkalehetőség és a komoly jövedelem reményében.

 Itt van egy kis fogalomzavar, ugyanis az mlm nem egészen közvetlen értékesítés, mert itt a legnagyobb jövedelem nem a termékek utáni haszon, hanem a hozzánk csatlakozó értékesítők eladásai után járó jutalékokból tevődik össze. Tehát a nagy pénz a hálózatépítésben van, vagyis leginkább saját magunkat kell eladni, minél több embert arról meggyőzni, hogy az az egyetlen helyes út, ha hozzánk csatlakozik.
 Gondolom, egy jó páran közületek már kénytelen volt végigülni egy ilyen előadást. Sokszor közeli hozzátartozó, vagy barátok invitálják a mit sem sejtő jelöltet, hogy vegyenek részt egy hihetetlen, minden gondjukat megoldó üzleti lehetőséget bemutató előadáson. A magasabb rangú vezetők, már annyira meggyőzőek tudnak lenni, hogy az ember, minden józan eszét félretéve, beszáll az üzletbe, bármibe is kerüljön.

 Ezt elkerülendő, nem lebeszélve senkit, szeretném a tényeket megosztani veletek.
Pontokba szedve a legfontosabb tudnivalókat az mlm-ről.
  1.  Egy valós otthoni munkáról beszélünk, ami ma már online formában is végezhető /legalábbis nagyobbrészt/. Így nagyon sok embert lehet elérni, ami sokszorosan megkönnyíti a hálózatépítést.Nincs szükség arra, hogy az embereket egyesével győzködjük az általunk kínált szuper lehetőségről, elég ha van egy jól megírt, tetszetős honlapunk és nem utolsó sorban tökélyre fejlesztjük marketing tudásunkat. Sőt ma már csoportokhoz is csatlakozhatunk, érdekes kezdeményezés pl: a  Keresd Magad Degeszre   oldal által kínált lehetőség.  
  2.   Ha az mlm mellett döntünk, legelőször is alaposan szemügyre kell vennünk  a cégeket. Van pár nagy múltú vállalat pl: FLP (aloe vera termékek), Amway (tisztítószerek), stb., kiváló webes felülettel, profi felső vezetéssel, sok taggal. De még mielőtt bárki azt hinné aranytojást tojó tyúkot talált, fontos lenne tájékozódni, körülnézni a választott cég háza táján, mert bizony sok helyen, fórumok, oldalak, stb., találkozhatunk nagyon negatív véleményekkel, még a nagyobb cégek esetén is. Kétségeinket, osszuk meg szponzorunkkal is, neki ismernie kell a problémákat, meg kell tudnia magyarázni mi miért történik. Nem szabad elkapkodni a választást, bedőlni a nagyon hatásos beszervező szövegnek.Mindig mindennek nézzünk utána, a jó üzlet, holnap is jó lesz!
  3.  Piramis játék vs. mlm ! A legnagyobb veszély, ha nem vagyunk elég körültekintőek a cég kiválasztását illetően az, hogy egy piramisjátékba nevezünk be. Ezzel már jópárszor találkozhattunk a múltban is, de a mai napig is sok cég foglalkozik piramisépítéssel. Röviden a lényeg itt is a hálózatépítés, de csakis a hálózatépítés , ahol az új tagok belépési díját, a korábbi tagok, a piramisban felettük elhelyezkedő szponzorvonal kapja. Az mlm-et sajnos elég nehéz megkülönböztetni a piramisjátéktól, leginkább talán a termékre kell alaposan figyelnünk pl: - a termék nagyobb mennyiségben nem eladható (ár, nagyon rossz minőség)  -a beszálló csomag jóval nagyobb a saját , illetve a család fogyasztásánál -a szolgáltatás vagy a termék értéke és ára közt kiugró a különbség .     Ilyen esetekben a pénz csak az új tagok belépőjéből származik, ők tartják fenn a hálózatot, egészen addig amíg elfogynak a potenciális jelöltek, és ezzel összeomlik a rendszer. Sajnos a piramis alján martadt tömegek csak futhatnak a pénzük után.
  4.  Ha még mindig nem értenénk miről is van szó pontosan, rengeteg lehetőségünk van a tanulásra. Számtalan ingyenesen letölthető e-book, tanulmány áll a rendelkezésünkre, komolyabb érdeklődök fizetős tananyagokban is gondolkodhatnak. Nem utolsó sorban, jó pár mlm guru is megtalálható a neten, akik a csatlakozás reményében sok mindent megosztanak velünk.
  5. Általában, legalábbis az általam ismert legtöbb mlm cég drágán kínálja a termékeit. Mondhatnám nagyon drágán. Persze a teljes kínálatot nem ismerem, de tény, hogy az általam kipróbált készítmények egyike-másika igen jó minőségű, de mégis ha az ár- érték arányt nézzük, nincs kétségem afelől, hogy léteznek hasonlóan kiváló minőségű termékek jóval alacsonyabb áron. Szeretném arra is felhívni a figyelmeteket, hogy a legtöbb cégnél beszállót kell fizetni, vagyis az első dolgunk, hogy termékeket vásároljunk, sőt kimondottan beszálló csomagok vannak összeállítva, nem ritkán százezres összegért. Persze ha komolyan gondolkozunk az üzletben, meg kell ismernünk, akár nem árt ha ki is próbáljuk az adott termékeket. De ha lehet ne áldozzuk fel a családi vagyon utolsó morzsáit (a kölcsönkérésről nem is beszélve), csak azért mert arra jutottunk a profi előadót hallván, hogy mindenáron be kell szállnunk az "év üzletébe."
  6. És most szeretném ha nagyon figyelnétek, mert a legfontosabb az, hogy saját magunkat ismerjük! Biztos vagyok benne, hogy nem alkalmas mindenki erre a munkára. Ha nem tudod hitelesen előadni, hogy te esküszöl erre és erre a termékre, ha nem vagy meggyőződve, hogy ez az üzlet valóban egy kiváló lehetőség, nem fogsz tudni érvényesülni az mlm-ben. Mert igaz, hogy online sok mindent meg tudsz oldani, de attól még kell beszélned például a csoportod tagjaival, mert te vagy a szponzoruk, tőled várnak megoldást, ha segítségre van szükségük. Az új értékesítőkkel is kommunikálnod kell, skype-on, telefonon, akár személyesen is. Tényleg saját magadat kell eladnod, töretlen bizalmat kell, hogy élvezz, mind a csoportod, mind a vásárlóid körében. Ha nem érzed magad képesnek erre, jobb ha nem vágsz bele.

Nincsenek megjegyzések: